CRM_02
Strategie CRM

Demo gratuit Cere o cotatie Newsleter


Strategie CRM

In 2010 agentia Gartner (www.gartner.com) a publicat un studiu denumit “Trei pasi pentru crearea unei strategii CRM”, menit a ajuta managerii implicati in procesul de implementare al unei strategii CRM in cadrul companiilor lor.

Plecand de la definitia CRM drept “o strategie de business ale carei rezultate optimizeaza profitabilitatea, veniturile si satisfactia clientilor, prin organizarea unei companii in jurul segmentelor de clienti, prin incurajarea  comportamentelor ce maresc satisfactia clientilor si prin implementarea de procese ce au clientul in centrul atentiei”, acest report promoveaza urmatoarele concluzii:

1. Procesul de creare a unei strategii CRM trebuie sa se desfasoare in 3 pasi

a. Definirea obiectivelor. Managerii implicati in implementarea unei strategii CRM trebuie sa isi defineasca foarte clar obiectivele pe care o astfel de strategie trebuie sa le atinga in cadrul companiei.

b. Analiza situatiei curente. Aceasta analiza ar trebui sa ofere un reper referitor la situatia companiei in contextul pietei, sa defineasca resursele interne ce trebuie implicate in crearea strategiei CRM si, in cazul in care compania a mai incercat implementarea unei astfel de strategii in trecut, sa identifice punctele blocante.

c. Trasarea planului de implementare. Acest plan trebuie sa detalieze modul in care fiecare departament al companiei va fi afectat de implementarea strategiei CRM, beneficiile pe care le va avea fiecare departament in urma implementarii, orizontul de timp necesar unei implementari coerente in cadrul fiecarui departament.

2. O strategie CRM nu poate fi dezvoltata izolat. Aceasta trebuie sa fie strans legata de strategia si obiectivele companiei si trebuie sa se bazeze pe resursele si cultura organizationala existenta.

3. O implementare CRM trebuie sa aiba in vedere opt aspecte: viziune, strategie, experienta oferita clientilor, colaborarea organizationala, procese, informatii despre clienti, tehnologie si rezultate masurabile. Atingerea doar a unora dintre aceste aspecte nu este suficienta pentru implementarea unei strategii CRM coerente; aceasta se bazeaza pe acoperirea tuturor acestor arii.
 

Mai multe informatii despre acest studiu pot fi gasite aici: http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1352913

 


Liquid CRM

CRM

Servicii

Produse

Contact
© Liquid CRM I Termeni si conditii